timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Technikai szabály kiegészités

2008.03.10. 06:51 - oioio-1

  
Technikai kiegészítés
 
 
 
 
 
Biztonsági bukóketrec:
 FIA vagy ASN homológ, vagy az FIA DRAG szabályok 12. ábrájának megfelelõ  bukókeret beépítése lehetséges illetve a 9 sec 402.33 méteren vagy a 5.5sec 201.16 nél jobb idõt teljesítõ autóknak kötelezõ a FIA DRAG szabályok 13-17. ábrájának megfelelõ  bukóketreccel ellátni.
 
Ülés:
Széria ülés és a lejárt érvényességû FIA homológ ülés használata engedélyezett, de ajánlott az érvényes FIA Homológ ülés használata.
 
Biztonsági öv:
Beépített bukókeret vagy bukóketrec esetén minimum 4 pontos FIA homológ vagy S.F.I homológ biztonsági öv használata kötelezõ.
 
Fékrendszer:
Átalakítható, de a beszerelt alkatrészeknek minimum típus bizonyítvánnyal kell     
rendelkezniük.
 
Hajtáslánc (nyomatékváltó, differenciálmû, féltengelyek,stb.):
Szabad
 
Szélvédõk, oldalablakok:
Ragasztott üvegbõl vagy polikarbonát mûanyagból kell készülniük.
 Az elsõ szélvédõ min. 5mm-es, az oldalablakok min. 3mm-es polikarbonátra cserélhetõek.
A gépátvevõknek el kell utasítaniuk az olyan gépjármûveket, amelyeknek rétegelt szélvédõi oly mértékben károsodtak, hogy az a kilátást akadályozza, és fennáll annak a valószínûsége, hogy az esemény során, további törést szenvednek.
Pótlólagos, vagy nagyobb kapacitású ablakmosó tartály felszerelése engedélyezett. Ezt a tartályt kizárólag csak a szélvédõ tisztítására lehet használni.
 
Karosszéria-alváz
Az eredeti karosszéria külsõ formája és anyaga megváltoztatható figyelembe véve az aerodinamikai eszközökre vonatkozó elõírásokat.
Négy kerék hajtásra való átalakítás céljából a karosszéria módosítható , de a hozzáadott anyagoknak vas tartalmúnak és a karosszériához hegesztettnek kell lenniük.
minden képen szükséges az alváz oly mértékû burkolása, hogy alulról semmilyen felpattanó kõ vagy tárgy a vezetõt meg ne sérthesse
 
 Ajtók, motorház- és csomagtér tetõ
Ezek anyaga és kialakítása tetszõleges.
Az elsõ ajtók zsanérjai és a zárszerkezet szabadon választható, de mindkét oldalon kívülrõl és belülrõl egyaránt nyithatónak kell lennie.
            A hátsó ajtókat hegesztéssel rögzíteni lehet
Lehetõség van mind a négy ajtó ablakainak nyitószerkezetének eltávolítására, vagy egy elektromos ablakemelõ mechanikussal való cseréjére. 
 
 
 
Belsõ rész
A mûszerfal eltávolítható, cserélhetõ.
A mûszerfalat úgy kell kialakítani, hogy ne legyen éles, kiálló része.
A vezetõfülkét a motorháztól és csomagtértõl elválasztó tûzfal kicserélhetõ, illetve módosítható.
Az anyaga azonos vagy erõsebb legyen, mint az eredeti.
Ezen túlmenõen a padlózat módosítható négy kerék hajtás kialakítása céljából.
 
 Üzemanyag,
Úgy kell elszigetelni, hogy kilöttyenés, szivárgás vagy egy tartály meghibásodása esetén, motorral és a kipufogórendszerrel semmilyen körülmények között nem érintkezhet.
Az üzemanyag-tartály töltõnyílás fedele nem nyúlhat a karosszéria burkolatán túl, és szivárgásmentesnek kell lennie.
Üzemanyag tárolása az autóban több mint 10 0C-kal a környezeti hõmérséklet alatt tilos.
 
Olaj és hûtõvíztartályok
Ezeket tûzfalakkal kell elszigetelni a vezetõfülkétõl oly módon, hogy kilöttyenés, szivárgás vagy egy tartály meghibásodása esetén, a vezetõfülkébe ne juthasson be a folyadék.
 
. A fékek
Szabadon választhatók, azonban kötelezõ az egy pe­dállal mûködtetett kétkörös fékrendszer, amely az összes kerékre hat.
A fékberendezés csöveinek bármely ponton történõ folyása, vagy egyéb meghibásodása esetén a pedálnak még legalább két kerékre hatásosnak kell lennie. 
 
. Kormánymû
A kormányzás rendszere és helyzete szabad. A négy kerékkormányzás tilos.
 
 
Felfüggesztés, futómû:
             A stabilizátor rudak, a lengéscsillapítók és a rugók nem esnek korlátozás alá.
             A futómû csuklói és rugalmas részei „GE” szemesre cserélhetõek.
 
 
ccm határok :
 
0,6 mm-es újrafúrás engedélyezett, a „gyári alapméretes”  furathoz viszonyítva, azonban ez a beavatkozás a hengerûrtartalom szerinti kategória túllépéséhez nem vezethet.
 









                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327